A hónapok óta tartó társadalmi és parlamenti vita után a kormány vasárnap jelentette meg a rendeletet hivatalos közleményben, két héttel annak életbe lépése előtt: Franciaországban július 1-től óránként 90-ről 80 kilométerre csökken a megengedett legnagyobb sebesség a lakott területen kívüli országutakon.
Az intézkedés mintegy 400 ezer kilométernyi útszakaszt érint.
Az Edouard Philippe francia miniszterelnök által idén január közepén bejelentett, 18 közlekedésbiztonsági intézkedésből álló csomag leglényegesebb eleme, hogy azokon a lakott területen kívüli főútvonalakon, amelyeknél a haladási irányokat fizikai akadályok (korlát, fal) nem választják el, a megengedett legnagyobb sebességet óránként 90-ről 80 kilométerre csökkentik.
A korlátozás célja a halálos balesetek számának csökkentése. A bejelentés azonban óriási felháborodást váltott ki az autósokat és motorosokat képviselő egyesületek és képviselők részéről is, s a felmérések szerint a franciák 76 százaléka nem támogatja az intézkedést.
A miniszterelnök elmondta: vállalja a népszerűtlenséget, ha azzal évente 300-400 életet menthet meg.
A halottak és a sérültek számának csökkentése a francia utakon a közpolitika igazi kihívása – fogalmazott májusban a kormányfő, aki arra is ígéretet tett, hogy a korlátozás eredményeit 2020. július 1-én megvizsgálják, s amennyiben az eredmények nem teljesítik az elvárásokat, a kormány vállalni fogja a felelősséget.
Kommentek
Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be: